Dag 15 Death Valley - Oakhurst
Oakhurst -31 graden
Een uurtje later dan gepland staan we op i.v.m een niet werkende wekker van Danny. Als we wegrijden is het 9 uur.We gaan langs het visitorscentrum voor de welbekende stempel en gaan we dan tanken. De benzine is hier 1.40$ per gallon duurder! dan in andere plaatsen.
Het is een lange rit vandaag en onze eerste stop is in LonePipe, we drinken wat en gaan weer snel verder. Bij Bishop zit een soort van Nederlandse bakker dus gaan we daar eens kijken.Behalve de delfsblauwe tegeltjes, volkorenbrood ( er staat bij: Dutch voor full grain )en de speculaasjes weinig meer Nederlands. Wel heel veel mensen en top drukte. Lianne neemt een kaasbolletje en de trip gaat verder.
Onze lunch nuttigen we bij Mono lake.In dit meer zijn zoutturfen wat een erg gaaf effect geeft. En dan gaan we de tioga pass over op naar Yosemite np. Helaas slaan we daardoor bodie ( gost town ) over omdat we eigelijk veel te laat zijn weggegaan en het nog een stuk omrijden is. We stoppen een aantal keer onderweg voor een fotomoment maar willen toch ook doorrijden naar het hotel. Het is precies 6uur als we Oakhurst binnen rijden. Een vaag en verlaten dorp wat nog mijlen ver van het leuke deel van yosemite afligt. Dat wordt morgen dus weer een flink stuk terug rijden.
Maar goed we dwalen af... We hadden al flink honger dus zijn we eens gaan eten bij een echt steakhouse. Danny nam een newyorker en Lianne een sweetsteak. Allebei waren ze heerlijk en tonnetje rond weer terug naar het hotel.
Groetjes Danny en Lianne
Reacties
Reacties
Hoi Danny en Lianne, leuk hoor jullie reisverslagen, wij zijn net terug van vakantie en Arine attendeerde me op deze site wat hebben jullie ontzettend veel gedaan/ gezien zeg!!! geniet nog lekker van jullie laatste week in de V.S. en tot gauw!
wat een verhaal allen maal leuk hoor hoob je gouw alles te horen van jullie heel veel plezier daar nog en tot gou en maak er een leuke vakantie wij gaan ook bijna hoor maar dan wat dichter bij dan jullie in egypte in hurghada ook lekker warm 42 a 52 graden geven ze het aan groejes van joyce storm en ik
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}