liannedanny.reismee.nl

Dag 19 San Fransisco

Zo familie,vrienden,reisgenoten, hier ons laatste reisverslag van vandaag.

Vanochtend de wekker gezet op 7 uur want gister was zo ontbijt zo druk dat willen we voorzijn. Het was inderdaad nog rustig en na het ontbijt nog even naar boven voor een douche en even later bepakt en bezakt opweg. Eerst lopen we naar het beginpunt van een cable car en maken een klein colletje omhoog naar china town, daar gaan we opzoek naar de fortunecookies fabriek ( die we overigens niet hebben gevonden) We lopen door naar een kerkje en daarna begint de klim maar de coittower. Pffff was een ... Goed na een zware klim konden we 10 dollar afrekenen bij een stel chinesen en kon je met een lift omhoog. Hetuitzicht was mooi maar niet spectacularen vooral Lianne vond het niet zoveel geld waard. We lopen naar pier 39 en gelukkig dit keer afwaards om een vroege lunch te nuttigen ( waarom hier later meer over) en kopen gelijk nog een kadootje voor het ouderlijkthuisfront. We lunchen in het hardrockcafe waar we een jumbocombo met ze tweeen nemen. Allemaalkleinehapjes en erg lekker. Alleen kunnen weons niet voorstellen dat 1 iemand ditneemt wij zatenmet ze tweeen al behoorlijk vol.

We lopen het hele stuk naar het hotel terug en onderweg komt Lianne nog een zaakje tegen waar zeharen invlechten, dit is al vaker gedaan dusmet een kleine vertraging zijn we rond half 3 in het hotel. We rusten wat(Danny tv en Lianne slaapt zoals gewoonlijk ) Gaan we om4 uur met de stadsbus naar pier 39 terug. Hier nemen we vroeg ons avondeten ( kwart voor 5 ) en lopen daarna door voor het boarden bij pier 33. We gaan namelijk naar Alcatrez!

De boot vertrekt om 06.10pm en al binnen 15 min zijn we op het eiland. We doen hier eerst de audiotour( in het nederlands ) en als we daarmee klaar zijn lopen we nog een aantal rondjes, het wordt steeds rustiger en dan merk je pas hoe groot en machtig zo'n gebouw is.Wemogen alleen op delaagste verdieping komen maar vanaf de 2 en 3 verdieping cellen kijk je zo op San fransisco uit, dit lijkt onsallebei zo frustrerend dat de 'vrijeheid' heel dichtbij is maar toch ook weer zo ver weg. Als laatsteprogramma blijven we kijkenbij het sluiten van de celdeuren, dit wordt alleen gedaan bij de avondtour en dit geluid is erg indrukwekkend. Het dichtslaan is intens en hard en dit was alleen nog maar van 1 rij!

Als we de laatste boot terug nemen pakken we de eerste beste taxi engaan we lekker terug naar ons hotelletje. Morgen ochtend zal ik de foto's plaatsen

Zoalsjullie weten is dit ons laatste verhaal....ahhhhh.... Goed hier dan onze laatste feitjes:

Vakantiedagen: 20

Hoeveel staten zijn we geweest: 4

Hoeveelhotels zijn we geweest: 11

Beste hotel:Quility inn Page

Slechtstehotel: Grand Hotel in Tusayan

Hoeveel hebben we gereden: 2602mile dat is 4163,2 km

Aantal keergetankt: 9x ( niet altijd helemaal leeg )

We hebben auto`s gezien uit 33 verschillende staten

We hebben samen 42 liter water op

We hebben hier nog ongeveer $2000 uitgegeven

Mooiste nationale park Danny: Yosemite

Mooiste Nationale park Lianne: Bryce Canyon

Beste herrinering Danny : Op het puntje van de rots liggen bij de Grand Canyon

Beste herrinering Lianne: The Wave beklimmen

Wij vonden het heel tof dat jullie hebben meegelezen en hopen dat hetjullie inspireerd voor de toekomst, morgen zullen we om 15.30(lokale tijd)gaan vliegen en zaterdag om 14.20 nederlandse tijd aankomen op schiphol. Nadat we een tussenlading hebben gemaakt in Parijs

Groetjes Danny en Lianne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!