Dag 17 Oakhurst - San Francisco
San Francisco - 16 graden!!!!
Vanochtend uitgeslapen tothalf 8. Op de hotelkamer ons ontbijt genuttigd die we gister hadden gekocht namelijk Holland brood!!Omdat het ontbijt hier erg tegenvalt. Toen voor de laatste keer onze spullen gepakt en weer via de 17mile slingerdeweg naar boven naar de Mariaposa gereden voor de giant sequoia bomen. Gelukkig was de weg nog open en konden wevooraan parkeren.Daar hadden we tickets gekocht voor de tramtour van 10.00 helaas was 09.30 vol en moesten we 3 kwartier wachten. De tijd gedood met hoge bomen kijken en de saaie giftshop.
We konden bij de tramtour helaas geen Nederlands kiezen dus koos Danny voor Duits en Lianne voor Engels. De tour zelf duurde 5 kwartier en was erg interessant. We stopte vaak voor een kort fotomoment en zijn 2x 10 min 'losgelaten'. De ene boom is nog mooier,groter,dikker,ouder dan de ander.
Lianne lag op de terugweg half op de grond van het lachen, omdat ze het idee had dat zij de enige was die door het hele treintje stuiterde, ook had de rit niet langer moet duren anders kwam het zalige ontbijt er weer uit.
Daarna begon de reis naar San Francisco en gingen we voor de 5e keer langs de 17mile slingerde weg naar beneden dit keer. Het leuke van elke rit is weer dat je continue het landschap ziet veranderen. Van grote groene bergen naar kaal en dor enz. In Adwater ( ??? heeft nooit iemand van gehoord ) een plas,benzine en eet pauze gehouden. We hebben gezellig bij Kim gegeten en dit smaakte prima.
Rond 4 uur arriveerde we dan in Sf, eerst zijn we downtown geweest om Uggs te halen voor mijn lieve nichtje en opkomst nichtje. Het rijden vond Danny een hel, 4 baans drukke wegen met heel veel voetgangers die tegelijk oversteken. Dus snel de auto bij het hotel neergezet. Dit kost 26$+tax per nacht en we zullen dus morgen ook de auto weer inleveren alvast.
Na het inchecken hebben we gauw onze winterkleding aangedaan want alle reisverhalen van andere kloppen het is hier koud!! Ruim 20 graden verschil. Na een beginpoging om te lopen toch weer terug naar de hotelkamer waar we niet meer vanaf zijn geweest.
Om eerlijk te zijn, we zijn het allebei een beetje zat. We zijn moeen willen eigenlijk wel weer lekker naar huis. Nu opladen om toch nog 2 dagen er helemaal voor te gaan. Morgen en overmorgen zullen we Sf ontdekken doormiddel van een toeristenbus ( hop on hop off bus).
GroetjesDanny en Lianne
Reacties
Reacties
er is een gezegde die zegt: " The coldest winter I have ever had, was the summer in SF." Dat klopt dus.
hoi meis,
kom op ff doorzetten, lekker bij slapen en dan kunnen julli er nog twee dagen tegenaan. ben echt jaloers, wil ook graag weer naar amerika en heb jullie reis gevolgd!!!!!!!! hier is het weer ook niet alles hahahaha...
geniet er nog ff van, tot gauw.
kussie
Hai Lianne&Danny,
'k Heb de afgelopen weken mee-genoten van jullie reis. Jullie hebben het erg naar je zin gehad, dat was wel duidelijk!
Hééél vééél gezien, allemaal hoogtepunten!
Jullie zijn vast "overvoerd"...
Kaart van Horseshoe-bend vandaag hier gearriveerd, jullie foto's waren mooier!!!!
Harstikke leuk om zo iedereen mee te laten genieten van jullie reis. Ooit ga ik ook nog naar de States. Nog een paar leuke dagen gewenst ter afsluiting van jullie vakantie.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}