Dag 18 San Fransisco
05 aug. 2010
🇺🇸
vanuit Verenigde Staten
San Fransisco 12 graden maar
Vanochtend half 8 wakker geworden van de wekker, Lianne had erg slecht geslapen omdat we dichtbij een kruispunt lagen met onze kamer, Danny had nergens last van,maar we hebben toch om een andere kamer gevraagd en gekregen. Om half 9 gaan ontbijten in het hotel, omdat het heel erg druk was konden we alleen nog maar gezellig in de lobby eten.
Om een uur of 10 moest Danny nog 1x in de drukke stad rijden om de auto terug te brengen dit verliep snel en soepel. Toen de kaarten gekocht van de hop-on hop-off bus, zo`n toeristencar zeg maar.Voordat we daar in gingen zitten waren we naar pier39 gelopen en naar de zeeleeuwen geweest, mooi gezicht om deze wilde beesten bezig te zien. Ook zijn we nog even bij de winkeltjes wezen kijken daar en daar meteen een extra vest gekocht, want het is heel koud hier. We zijn ook nog een linkshandigewinkel ingeweest voor Danny waar ie alleen maar een pen heeft gekocht.
Daarna zijn we naar de bus gelopen en trots bovenop gaan zitten in de kou. Eerst gingen we het hele rondje rijden om te kijken waar we later uit zouden gaan stappen. Veel was of niet leuk of konden we vanuit de bus al fotograferen.Bij de Golden Gate Bridge was deze helaas niet helemaal te zien door de mist net als gister helaas. Toen we daar overheen reden was de gevoelstemperatuur -3 mede door de harde winddat doen we dusniet meer.We besluiten 1 halte voor het hotel uit te stappen om de sleutels te halen voor onze nieuwe kamer en daar de spullen heen te verhuizen. Ook eten we hier meteen en kijken we de fototoestel na omdat die een vreemd geluid maakt bij het aan en uitzetten. De man bij de receptie belt een winkel voor ons en daar gaan we met de taxi naar toe. Helaas kan hij hem niet zo snel maken en kopen we maar een goedkope lens die ook op de sony past, een echte Konica Minolta. Vanuit deze winkel lopen we via een fruitmarkt naar een bushalte maar niet voordat we opgewarmt zijn met het drinkenbij Starbucks. De volgende stop is Aloma Square, de huizen die ze laten zien bij de tv serieFull House.
Na dit rijden we helemaal door tot het einde en eten we bij de Fischerman`s Warf bij Rainforest Cafe, een heel mooi aangekleed restaurant met bewegende beesten en overal aquariums. Na het eten zijn we naar Lombart Street gelopen waar de auto`s zigzaggend naar beneden moeten rijden omdat het te stijl is om normaal te rijden, hier rijden ook de cable cars en heb je mooi uitzicht op het Alcatraz. Op het laatst nog via de stijle wegen naar het hotel gelopen, en daar niet veel meer gedaan.
Groetjes Lianne en Danny
Vanochtend half 8 wakker geworden van de wekker, Lianne had erg slecht geslapen omdat we dichtbij een kruispunt lagen met onze kamer, Danny had nergens last van,maar we hebben toch om een andere kamer gevraagd en gekregen. Om half 9 gaan ontbijten in het hotel, omdat het heel erg druk was konden we alleen nog maar gezellig in de lobby eten.
Om een uur of 10 moest Danny nog 1x in de drukke stad rijden om de auto terug te brengen dit verliep snel en soepel. Toen de kaarten gekocht van de hop-on hop-off bus, zo`n toeristencar zeg maar.Voordat we daar in gingen zitten waren we naar pier39 gelopen en naar de zeeleeuwen geweest, mooi gezicht om deze wilde beesten bezig te zien. Ook zijn we nog even bij de winkeltjes wezen kijken daar en daar meteen een extra vest gekocht, want het is heel koud hier. We zijn ook nog een linkshandigewinkel ingeweest voor Danny waar ie alleen maar een pen heeft gekocht.
Daarna zijn we naar de bus gelopen en trots bovenop gaan zitten in de kou. Eerst gingen we het hele rondje rijden om te kijken waar we later uit zouden gaan stappen. Veel was of niet leuk of konden we vanuit de bus al fotograferen.Bij de Golden Gate Bridge was deze helaas niet helemaal te zien door de mist net als gister helaas. Toen we daar overheen reden was de gevoelstemperatuur -3 mede door de harde winddat doen we dusniet meer.We besluiten 1 halte voor het hotel uit te stappen om de sleutels te halen voor onze nieuwe kamer en daar de spullen heen te verhuizen. Ook eten we hier meteen en kijken we de fototoestel na omdat die een vreemd geluid maakt bij het aan en uitzetten. De man bij de receptie belt een winkel voor ons en daar gaan we met de taxi naar toe. Helaas kan hij hem niet zo snel maken en kopen we maar een goedkope lens die ook op de sony past, een echte Konica Minolta. Vanuit deze winkel lopen we via een fruitmarkt naar een bushalte maar niet voordat we opgewarmt zijn met het drinkenbij Starbucks. De volgende stop is Aloma Square, de huizen die ze laten zien bij de tv serieFull House.
Na dit rijden we helemaal door tot het einde en eten we bij de Fischerman`s Warf bij Rainforest Cafe, een heel mooi aangekleed restaurant met bewegende beesten en overal aquariums. Na het eten zijn we naar Lombart Street gelopen waar de auto`s zigzaggend naar beneden moeten rijden omdat het te stijl is om normaal te rijden, hier rijden ook de cable cars en heb je mooi uitzicht op het Alcatraz. Op het laatst nog via de stijle wegen naar het hotel gelopen, en daar niet veel meer gedaan.
Groetjes Lianne en Danny
Reacties
Reacties
05 aug. 2010, 14:10
de laatste daagjes. Geniet er nog maar even van. Ik zal de verslagjes en mooie foto's missen. En bedankt voor de kaart!
Groetjes
Isabella
06 aug. 2010, 04:28
Echt leuk om nu achter jullie aan te reizen, we zijn nu in ieder geval voorbereid op de kou ;) Veel plezier nog de laatste dag! De pettenwinkel is inmiddels genoteerd dus waarschijnlijk zal Victor daar nog wel slagen voor de laatste petjes... :)
Groetjes,
Maaike en Victor.
{{ reactie.post_date.date | formatDate('DD MMM YYYY HH:mm') }}
Reageer
Laat een reactie achter!
De volgende fout is opgetreden
- {{ error }}
Je reactie is opgeslagen!