liannedanny.reismee.nl

Dag 19 San Fransisco

Zo familie,vrienden,reisgenoten, hier ons laatste reisverslag van vandaag.

Vanochtend de wekker gezet op 7 uur want gister was zo ontbijt zo druk dat willen we voorzijn. Het was inderdaad nog rustig en na het ontbijt nog even naar boven voor een douche en even later bepakt en bezakt opweg. Eerst lopen we naar het beginpunt van een cable car en maken een klein colletje omhoog naar china town, daar gaan we opzoek naar de fortunecookies fabriek ( die we overigens niet hebben gevonden) We lopen door naar een kerkje en daarna begint de klim maar de coittower. Pffff was een ... Goed na een zware klim konden we 10 dollar afrekenen bij een stel chinesen en kon je met een lift omhoog. Hetuitzicht was mooi maar niet spectacularen vooral Lianne vond het niet zoveel geld waard. We lopen naar pier 39 en gelukkig dit keer afwaards om een vroege lunch te nuttigen ( waarom hier later meer over) en kopen gelijk nog een kadootje voor het ouderlijkthuisfront. We lunchen in het hardrockcafe waar we een jumbocombo met ze tweeen nemen. Allemaalkleinehapjes en erg lekker. Alleen kunnen weons niet voorstellen dat 1 iemand ditneemt wij zatenmet ze tweeen al behoorlijk vol.

We lopen het hele stuk naar het hotel terug en onderweg komt Lianne nog een zaakje tegen waar zeharen invlechten, dit is al vaker gedaan dusmet een kleine vertraging zijn we rond half 3 in het hotel. We rusten wat(Danny tv en Lianne slaapt zoals gewoonlijk ) Gaan we om4 uur met de stadsbus naar pier 39 terug. Hier nemen we vroeg ons avondeten ( kwart voor 5 ) en lopen daarna door voor het boarden bij pier 33. We gaan namelijk naar Alcatrez!

De boot vertrekt om 06.10pm en al binnen 15 min zijn we op het eiland. We doen hier eerst de audiotour( in het nederlands ) en als we daarmee klaar zijn lopen we nog een aantal rondjes, het wordt steeds rustiger en dan merk je pas hoe groot en machtig zo'n gebouw is.Wemogen alleen op delaagste verdieping komen maar vanaf de 2 en 3 verdieping cellen kijk je zo op San fransisco uit, dit lijkt onsallebei zo frustrerend dat de 'vrijeheid' heel dichtbij is maar toch ook weer zo ver weg. Als laatsteprogramma blijven we kijkenbij het sluiten van de celdeuren, dit wordt alleen gedaan bij de avondtour en dit geluid is erg indrukwekkend. Het dichtslaan is intens en hard en dit was alleen nog maar van 1 rij!

Als we de laatste boot terug nemen pakken we de eerste beste taxi engaan we lekker terug naar ons hotelletje. Morgen ochtend zal ik de foto's plaatsen

Zoalsjullie weten is dit ons laatste verhaal....ahhhhh.... Goed hier dan onze laatste feitjes:

Vakantiedagen: 20

Hoeveel staten zijn we geweest: 4

Hoeveelhotels zijn we geweest: 11

Beste hotel:Quility inn Page

Slechtstehotel: Grand Hotel in Tusayan

Hoeveel hebben we gereden: 2602mile dat is 4163,2 km

Aantal keergetankt: 9x ( niet altijd helemaal leeg )

We hebben auto`s gezien uit 33 verschillende staten

We hebben samen 42 liter water op

We hebben hier nog ongeveer $2000 uitgegeven

Mooiste nationale park Danny: Yosemite

Mooiste Nationale park Lianne: Bryce Canyon

Beste herrinering Danny : Op het puntje van de rots liggen bij de Grand Canyon

Beste herrinering Lianne: The Wave beklimmen

Wij vonden het heel tof dat jullie hebben meegelezen en hopen dat hetjullie inspireerd voor de toekomst, morgen zullen we om 15.30(lokale tijd)gaan vliegen en zaterdag om 14.20 nederlandse tijd aankomen op schiphol. Nadat we een tussenlading hebben gemaakt in Parijs

Groetjes Danny en Lianne

Dag 18 San Fransisco

San Fransisco 12 graden maar

Vanochtend half 8 wakker geworden van de wekker, Lianne had erg slecht geslapen omdat we dichtbij een kruispunt lagen met onze kamer, Danny had nergens last van,maar we hebben toch om een andere kamer gevraagd en gekregen. Om half 9 gaan ontbijten in het hotel, omdat het heel erg druk was konden we alleen nog maar gezellig in de lobby eten.

Om een uur of 10 moest Danny nog 1x in de drukke stad rijden om de auto terug te brengen dit verliep snel en soepel. Toen de kaarten gekocht van de hop-on hop-off bus, zo`n toeristencar zeg maar.Voordat we daar in gingen zitten waren we naar pier39 gelopen en naar de zeeleeuwen geweest, mooi gezicht om deze wilde beesten bezig te zien. Ook zijn we nog even bij de winkeltjes wezen kijken daar en daar meteen een extra vest gekocht, want het is heel koud hier. We zijn ook nog een linkshandigewinkel ingeweest voor Danny waar ie alleen maar een pen heeft gekocht.

Daarna zijn we naar de bus gelopen en trots bovenop gaan zitten in de kou. Eerst gingen we het hele rondje rijden om te kijken waar we later uit zouden gaan stappen. Veel was of niet leuk of konden we vanuit de bus al fotograferen.Bij de Golden Gate Bridge was deze helaas niet helemaal te zien door de mist net als gister helaas. Toen we daar overheen reden was de gevoelstemperatuur -3 mede door de harde winddat doen we dusniet meer.We besluiten 1 halte voor het hotel uit te stappen om de sleutels te halen voor onze nieuwe kamer en daar de spullen heen te verhuizen. Ook eten we hier meteen en kijken we de fototoestel na omdat die een vreemd geluid maakt bij het aan en uitzetten. De man bij de receptie belt een winkel voor ons en daar gaan we met de taxi naar toe. Helaas kan hij hem niet zo snel maken en kopen we maar een goedkope lens die ook op de sony past, een echte Konica Minolta. Vanuit deze winkel lopen we via een fruitmarkt naar een bushalte maar niet voordat we opgewarmt zijn met het drinkenbij Starbucks. De volgende stop is Aloma Square, de huizen die ze laten zien bij de tv serieFull House.

Na dit rijden we helemaal door tot het einde en eten we bij de Fischerman`s Warf bij Rainforest Cafe, een heel mooi aangekleed restaurant met bewegende beesten en overal aquariums. Na het eten zijn we naar Lombart Street gelopen waar de auto`s zigzaggend naar beneden moeten rijden omdat het te stijl is om normaal te rijden, hier rijden ook de cable cars en heb je mooi uitzicht op het Alcatraz. Op het laatst nog via de stijle wegen naar het hotel gelopen, en daar niet veel meer gedaan.

Groetjes Lianne en Danny

Dag 17 Oakhurst - San Francisco

San Francisco - 16 graden!!!!

Vanochtend uitgeslapen tothalf 8. Op de hotelkamer ons ontbijt genuttigd die we gister hadden gekocht namelijk Holland brood!!Omdat het ontbijt hier erg tegenvalt. Toen voor de laatste keer onze spullen gepakt en weer via de 17mile slingerdeweg naar boven naar de Mariaposa gereden voor de giant sequoia bomen. Gelukkig was de weg nog open en konden wevooraan parkeren.Daar hadden we tickets gekocht voor de tramtour van 10.00 helaas was 09.30 vol en moesten we 3 kwartier wachten. De tijd gedood met hoge bomen kijken en de saaie giftshop.

We konden bij de tramtour helaas geen Nederlands kiezen dus koos Danny voor Duits en Lianne voor Engels. De tour zelf duurde 5 kwartier en was erg interessant. We stopte vaak voor een kort fotomoment en zijn 2x 10 min 'losgelaten'. De ene boom is nog mooier,groter,dikker,ouder dan de ander.

Lianne lag op de terugweg half op de grond van het lachen, omdat ze het idee had dat zij de enige was die door het hele treintje stuiterde, ook had de rit niet langer moet duren anders kwam het zalige ontbijt er weer uit.

Daarna begon de reis naar San Francisco en gingen we voor de 5e keer langs de 17mile slingerde weg naar beneden dit keer. Het leuke van elke rit is weer dat je continue het landschap ziet veranderen. Van grote groene bergen naar kaal en dor enz. In Adwater ( ??? heeft nooit iemand van gehoord ) een plas,benzine en eet pauze gehouden. We hebben gezellig bij Kim gegeten en dit smaakte prima.

Rond 4 uur arriveerde we dan in Sf, eerst zijn we downtown geweest om Uggs te halen voor mijn lieve nichtje en opkomst nichtje. Het rijden vond Danny een hel, 4 baans drukke wegen met heel veel voetgangers die tegelijk oversteken. Dus snel de auto bij het hotel neergezet. Dit kost 26$+tax per nacht en we zullen dus morgen ook de auto weer inleveren alvast.

Na het inchecken hebben we gauw onze winterkleding aangedaan want alle reisverhalen van andere kloppen het is hier koud!! Ruim 20 graden verschil. Na een beginpoging om te lopen toch weer terug naar de hotelkamer waar we niet meer vanaf zijn geweest.

Om eerlijk te zijn, we zijn het allebei een beetje zat. We zijn moeen willen eigenlijk wel weer lekker naar huis. Nu opladen om toch nog 2 dagen er helemaal voor te gaan. Morgen en overmorgen zullen we Sf ontdekken doormiddel van een toeristenbus ( hop on hop off bus).

GroetjesDanny en Lianne

Dag 16 - Oakhurst

Oakhurst - 33 graden

Vandaag werden we netjes wakker gemaakt door de wekker van Danny om 7uur, rond half 8 ontbijten we in het hotel, maar dit viel erg tegen. Om 8uur reden we richting Yosemite NP. Wat erg jammer isis dat het hotel dus erg ver buiten het park is, dus moesten we ruim 1ยฝuur terug rijden gelukkig vielen de wegwerkzaamheden nog mee. Daar aangekomen via de shuttlebus naar het visitorcentrum gereden en de stempel opgehaald voor in het paspoort (de laatste helaas)

Hierhadden we de hike gedaan naar de waterval. Er kwam nog maar een klein straaltje uit, maar het was nog steeds erg mooi. We zagen mensen door de rotsen in het water dichter naar de waterval klimmen, Danny wilde dit ook erg graag, maar omdat Lianne al snel uitgleed en in het ijskoude water lag, zijn we omgedraaid en in de zon gaan zitten(tot onvrede van Danny)
We hadden nog gelunched in de village van het park en daarna via vele stops om foto`s te maken zijn we naar de Maria pose gereden voor de bustocht naar de Sequoia bomen, maar omdat er 60 japanners stonden te wachten EN het al laat was EN er file was door de werkzaamheden hebben we besloten om dit morgenochtend te doen omdat het dan veel rustiger is.

Rond 5uur waren we in het hotel, daar even uitgerust en rond 6uur zijn we weer bij het steakhouse van gister gaan eten en gevraagd om serveerster Sarah die ons erg beviel(we kregen haar nog ook)
Daarna boodschappen gedaan voor morgen.Lianne istoen de was gaan doen.(dat blijft toch een vrouwending) s`Avonds nog tv gekeken en vooral uitgaan rusten voor de laatste 3 dagen.

Groeten Danny en Lianne

Dag 15 Death Valley - Oakhurst

Oakhurst -31 graden

Een uurtje later dan gepland staan we op i.v.m een niet werkende wekker van Danny. Als we wegrijden is het 9 uur.We gaan langs het visitorscentrum voor de welbekende stempel en gaan we dan tanken. De benzine is hier 1.40$ per gallon duurder! dan in andere plaatsen.

Het is een lange rit vandaag en onze eerste stop is in LonePipe, we drinken wat en gaan weer snel verder. Bij Bishop zit een soort van Nederlandse bakker dus gaan we daar eens kijken.Behalve de delfsblauwe tegeltjes, volkorenbrood ( er staat bij: Dutch voor full grain )en de speculaasjes weinig meer Nederlands. Wel heel veel mensen en top drukte. Lianne neemt een kaasbolletje en de trip gaat verder.

Onze lunch nuttigen we bij Mono lake.In dit meer zijn zoutturfen wat een erg gaaf effect geeft. En dan gaan we de tioga pass over op naar Yosemite np. Helaas slaan we daardoor bodie ( gost town ) over omdat we eigelijk veel te laat zijn weggegaan en het nog een stuk omrijden is. We stoppen een aantal keer onderweg voor een fotomoment maar willen toch ook doorrijden naar het hotel. Het is precies 6uur als we Oakhurst binnen rijden. Een vaag en verlaten dorp wat nog mijlen ver van het leuke deel van yosemite afligt. Dat wordt morgen dus weer een flink stuk terug rijden.

Maar goed we dwalen af... We hadden al flink honger dus zijn we eens gaan eten bij een echt steakhouse. Danny nam een newyorker en Lianne een sweetsteak. Allebei waren ze heerlijk en tonnetje rond weer terug naar het hotel.

Groetjes Danny en Lianne

Dag 14 Las Vegas - Death Valley

Vanochtend weer ontbeten bij het buffet, na het eten was het eindelijk zo ver. Danny ging gokken na 30 min kwam hij terug met 80$ verlies. Overigens had hij dit geld gewonnen met de wk-poul en mocht hij dus lekker doen met geld wat hij zelf wilde. Bepakt en bezakt voor de laatste keer door alle gangen heen. Nog 1 keer gokken dan en ja hoor 2$ winst. We zeggen gedag tegen Las Vegas maar niet voordat we eerst naar het scrapparadijs gaan voor Lianne! Lekker gewinkeld en gelijk maar even inkopen gedaan bij de wallmarkt. Ook stonden vandaag de outletshops op het programma, het was er erg druk en warm dus na een lunch+Starbucks weer snel weg.

De route naar Death valley verliep snel en soepel en rond 6 uur kwamen we aan. Toen stond de thermometer op 115f oftewel47 graden. Goed dan nu een beschrijving hoe het aanvoelt in Death Valley

1) Loop naar een fรถhn en sluit deze aan.

2) Zet deze op de hoogste stand en hou deze ongeveer 20-30cm richting uw gezicht

3) U mag nu de fรถhn aanzetten.

Het klopt inderdaad dat u na een aantal seconden moeite krijgt met ademhalen en uw neus gaat prikkelen. Overigs kan het ook dat u gaat zweten en dorst krijgt.

Maar goed na lekker broodjes te hebben gegeten gaan we op pad naar badwater, dit is het laagste niveau in de USA namelijk . We lopen een aantal stappen en na de foto's weer snel de koele auto in. Die het trouwens prima doet in deze hitte. Terug bij het hotel doen we nog een rondje in de winkel en dan is de dag alweer om.

groetjes Danny en Lianne

Dag 13 Las Vegas

Ook gisteravond weer als een blok in slaap gevallen, het was inmiddels al 23.30 dus vandaar hier weer het verslag van gister. We hopen vanavond wel op tijd te zijn.

Gisterochtend na het wakker worden besloten om een ontbijtbuffet te doen, voor 10$ p.p onbeperkt eten. Het eten was prima en met onze buiken vol gingen we Las Vegas ontdekken. We hebben een dagkaart genomen voor de bus want elke keer de auto pakken viel erg tegen. Met de bus stop je voor alle hotels en om de 12 min komt een bus. Eerst zijn we naar Bellagio geweest, wat een prachtig groot hotel is dat. Met een binnentuin vol met grote bronzen dierenbeelden. Daarna naar caesar palace, hier hebben we aardig lopen dwalen maar elke keer zagen we nieuwe dingen. We hebben geluncht in het miragehotel en zijn daar ook de secret garden ingeweest van siegfried en roy. Hier hebbenze al hun witte tijgers,leeuwen en dolfijnen. Er worden geen shows met ze gedaan en de hokken zijn erg mooi en groot. Het was ondertussen al bloedheet dus lekker naar het hotel gegaan om te zwemmen en rusten.

Tegen 7e de bus genomen naar het luxor hotel om daar foto's te maken. De bus terug liet lang op zich wachten maar we vermaakte ons wel met een man die daar als beroep bussen zat te tellen! Het was een gezellig gesprek. Uiteindelijk maar gaan lopen naar New York om daar een kleine hapje te eten, we zaten nog vol van de lunch. We zijn doorgelopen naar bellagio voor de fontijnenshow en waren het daarna zat en hebben de bus terug genomen naar het hotel.

Vandaag staat Death Valley op het programma maar eerst shoppen bij premium outlets en een scrapbookwinkel!!!!

groetjes danny en lianne

Dag 12 St George - Las Vegas

Allereerst we hebben internet! Maar gisteravond zoveel gelopen dat we te moe waren voor ons verslag. Sorry!

Las Vegas - 42 graden + warme woestijnwind

Vandaag de grote dag voor Danny, we gaan naar Las Vegas, maar eerst nog even snel eten bij het hotel. Rond 8uur rijden we weg. Even snel een route beschrijving. Bij ST.George de north15 op en 139 mile verderop bij Las Vegas er weer vanaf. Wij doen het anders, we gaan een stuk binnendoor langs het state park; Valley Of Fire. Bij binnenkomst moet je zelf 10 dollar in een potje doen en konden we geweldige rotsblokken bekijken waar ooit vast 1 iemand over heeft gezegd goh dat is net een.....

We hebben dus een olifant gezien,bijkorfen,7 zussen,natuurlijke boog, enz enz...

Daarnaast was het best rustig en heel heet dus dat maakte ons best melig. We vonden het een heel mooi park en zijn blij dat we dit nog in de route hebben meegenomen.

Goed daarna door naar Las Vegas, na 2 lange rechte woestijnwegen kom je op een berg, en dan zie je de grote stad liggen, midden in de woestijn.
Via een omweg zijn we bij ons hotel aangekomen, hotel Circus Circus.Danny luisterde naar de Tom Tom en niet naar de Lianne Lianne. Eerst gezocht naar een parkeerplek in een enorme parkeerplaats toen we die gevonden hadden was het bijna een kwartier lopen naar de incheckbalie, dat had net zo goed attractie kunnen zijn zo lang was de rij van de 12 waren er maar 4 open. Toen koffers gepakt en op de kamer gebracht, we zitten op de 17de verdieping, maar kijken jammer genoeg niet uit over de Strip.

We lopen weer terug naar de auto, om naar het einde van de Strip te rijden en de auto bij het laatste hotel te zetten. Hotel Luxor. We lopen daar een beetje en kijken 2 andere hotels maar beslissen dan om de auto bij een ander hotel neer te zetten. Lianne haar voet doet te pijn ( al een aantal dagen ) en het gaat niet meer. Bij de volgende stop lopen we ook weer een aantal hotels af, maar ook de m&m winkel, waar Lianne haar eigen kleuren m&m`s mag scheppen. Het was maar goed dat Danny stop zei, want de 600 gram die ze had, had een behoorlijke prijs $15,75. Daarna nog de CocaCola winkel in, leeuwen gezien bij MGM hotel en daarna naar hotel New York om daar op aanraden van iemand de frappicino genomen. Toen weer terug naar de auto en naar ons hotel gereden de auto wat dichterbij geparkeerd en wat uitrusten op de kamer.

Om 18.00uur(kan iets vroeger of later geweest zijn) gaan we op zoek naar eten, we lopen richting de piratenshow omdat we dachten dat die om half 7 was, dat bleek een half uur later dus gaan we daar meteen eten, niet heel toepasselijk maar het was een Aziatisch restaurant. Daar vandaan konden we ook mooi de show bekijken. Het eten was heerlijk en de show was erg leuk.

Na het eten lopen we door naar venetie. En het Mirage hotel waar een vulkaanuitbarsting was om 8 uur. En daarna door naar bellagio. Vandaag gaan we weer die 2 shows kijken want het was helaas nog niet donker genoeg. De fontijnenshow was echt helemaal super!! Op het nummer van de titanic ging de fontijn 'dansen' Prachtig! Toen waren we wel helemaal bekaf aangezien het al 9 uur was inmiddels. De hotels zijn trouwens allemaal stuk voor stuk prachtig van binnen en de casino's zijn heel groot! Overigens hebben we de verleiding nog kunnen weerstaan mensen maar daar zal vast vandaag verandering in komen. Wat ons opvalt is dat er in het hotel nergens maar dan ook nergens bordjes met exit staan, de bedoeling is natuurlijk dat je zo lang mogelijk in hun paradijs blijf. Maar goed we gingen naar het hotel. We rijden een klein stukje zwart met de bus mee en het laatste stukje lopen we. Maaaaar toen kwam de rit om naar onze hotelkamer te komen nog; Eerst door het megacasino, de winkels,restaurants, de roltrap naar boven, langs nog meer winkels en restaurantjes dan langs het pretpark ( jaja mensen we zijn nog in een hotel ) en vervolgens langs het kleine casino om de lift te nemen naar de 17e verdieping pffffff

Toen we dat allemaal gedaan hadden zijn we als een blok in slaap gevallen.