liannedanny.reismee.nl

Dag 11 Bryce Canyon - St George

St George - 38 graden

Vanochtend lekker kunnen uitslapen, we werden wakker van de regen en zijn met regen weggegaan. Volgens de weerberichten bleef het tot zaterdag in Bryce regenen pfff wij blij dat we 2 goede dagen hebben gehad. Dichterbij Zion werd het gelukkig droog

Vandaag dan op pad naar Zion np. De werkzaamheden rondom het park vallen ons erg mee en we zijn dan ook rond 10uur in Zion. Eerst het rondje in het visitorscentrum en de stempel uiteraard en daarna met de shuttlebus het park in. In Zion mag je niet met je eigen auto dus dan maar met de bus. We laten ons tot het laatste punt rijden en maken een aantal foto's. Onze wandeling is bij de zion lodge en daar is ook een winkel/restaurant. We nemen een pizzaslice en een hamburger en als toetje een super groot softijsje.

Dat moet er natuurlijk af gelopen worden dus gaan we de lower en middle emeraldspool trail doen. Danny vindt het uiteraard een eitje maar Lianne miept al naar 100 meter. Haar voet,schouders, hoofd enz doet allemaal pijn. Maar goed toch nog net geen 3 km gelopen ( met hoogte verschillen he ) We hebben er 5 kwartier overgedaan.

Toen we klaar waren had Lianne het park wel gezien en zijn we lekker doorgereden naar St George voor de overnachting. Eerst lekker gezwommen en daarna naar de outletshops en restaurantjes.

Danny wilde graag naar de Jappaner en dit was een zeer goede keuze. Het was super lekker, allebei geprobeerd om met stokjes te eten maar na 2 happen toch maar het bestek gepakt. Daarna nog even langs winkeltjes maar op 2 shirts voor Lianne ( die had ze natuurlijk nog niet ) na niks gekocht.

Groetjes Danny en Lianne

ps, we weten nog of de komende 2 dagen een verslag komt, aangezien we morgen naar Las Vegas gaan en het internet kan er duur zijn............

Dag 10- Bryce Canyon

Vandaag zitten we op de helft van onze reis. Alle dingen waar Lianne naar uitkeek is helaas al geweest ( the wave en antilope canyon ) De dingen die Danny graag wil zien komen nu nog ( las vegas en alcatrez )

Maar goed even over vandaag, vanochtend rond 9 uur een hike in Bryce gaan lopen, voor diegene die graag feitjes willen: queen garden trail en in overlopend najavo trail. Totaal 3,6km gelopen en daar 2 uur overlopen inc pauze. Vooral het laatste stukje was erg pittig. We moesten ongeveer 159meter weer omhoog klimmen en dit was effe afzien,

Maar goed toen waren we om 11 uur weer klaar, dus met de auto alle vieuwpoint afgeweest en bij de meeste even uitgestapt en gekeken. Rond het middaguur weer terug en toen lkr rustig aangedaan of je noemt het vervelen.

Lianne is alvast begonnen aan het fotoboek en Danny heeft geslapen en gepuzzeld. Ook nog even de kaarten op de bus gedaan en zo kwamen we de dag door. Avonds hadden we een magnetronmaaltijd en de rest van de avond doorgekomen met computeren en tv kijken.

Lekker een dagje vakantie gehad!!!! Morgen op naar Zion np

Groetjes Danny en Lianne

Dag 9 Page- Bryce Canyon

Vanochtend lekker op tijd wakker en na een saai ontbijt ( geen brood ) opweg naar Bryce Canyon. Eerst hadden we nog een tour geboek bij de Glen Canyon dam. We vonden het allebei erg saai maar wel leuk om te kijken hoe zo'n dam er van binnen uit ziet.

De reis naar Bryce hoorde 2,5 uur te duren wij hebben er 3 uur van gemaakt. We moesten een tijdje stoppen voor het noodweer namelijk. De auto bij het hotel alvast neergezet en met de shuttlebus het park in. Uiteraard eerst een stempel gehaald voor ons nationale parkpaspoort en daarna verder. Met de bus hebben 2 vieuwpoint gekeken en deze waren prachtig!! We hebben echt even genoten van het uitzicht maar ook van het omweer wat in de verte ( jaja meer dan1 min. tot de donder ) prachtige beelden gaf. Helaas staat het niet op de foto omdat ik ( Lianne ) niet wist hoe het moest, tot grote frustratie overigens aangezien ik alle instellingen geprobeerd heb.

Ook hebben we vandaag onze eerste wildlife gezien!!!! Jaja 2 herten.

Toen we terug was, hebben we een beetje souveniers winkelsgekeken, eten gekocht voor morgen enz. Daarna heeft Lianne haar eerste was gedaan en dit ging super goed en snel.

Daarna lekker wezen eten bij het hotel, dit keer voor buffet gekozen en dit was prima. Op de hotelkamer de was opgevouwen en nu alweer bezig met dit verhaal.

Morgen weer een hike doen in Bryce Canyon

Groetjes Danny en Lianne

Dag 8 Page

Vandaag was het dan zover. We gaan 'de wave' lopen. Om kwart over 4 ging de wekker, snel opgefrist, spullen gepakt en iets over half 5 reden we weg.Naruim een half uurreden we vanaf de snelweg een off the road weg op. Dat heeft die armeCorolla geweten ook, 8 mile niet harder dan 20 en zoeken naar het beste pad.
Deze 8mile duurde net zo lang als de 30 op de snelweg ervoor.
Daar onzewandelschoenen aangedaan enin een boek onze gegevens opgeschreven,zodatze ons gaan zoeken als we s`avonds niet terug zijn.
Na eenwandeling van 5 kwartier komen weaan met onderweg tegengekomen 4 duitsers en 3 fransen. Ons viel het allemaal erg tegen qua groote, al was het wel heel erg mooi, dus toch de moeite waard,Na veel foto`s gemaakt en gegeten te hebben gingen we na bijna een uur weer terug. De terugreis was erg zwaar inmiddels washet al ruim 30 graden, maar na 1½uur komen we weer heel huids aan. We konden het in 1x vinden en zelf de meegenomen gps is niet nodig geweest. Er was ons goed geadviseerd om veel te drinken dat hebben we ook gedaan en hebben allebei 4 liter waterop.

Om 11uur waren we weer terug in het hotel, daar hebben we gedoucht en even bijgekomen.
Nadat we dachten weer fit te zijn gingen we om half 1 naar HorseshoeBlend, daarmaakt de Colorado rivereen kronkel in de vorm van een...juist een hoefijzer.Danny was weer helemaal de oude en had geen probleem met lopen, maar Lianne viel het nog erg tegen. Het was 20 minuten lopen door los zand.
Danny heeft de foto gemaakt, Lianne had het ongeluk van gister nog in haar hoofd.
Loop tijd 40minuten tijd van het foto maken en 'genieten' 2 minuten.

Hierna waren we naar de Glen Canyon dam gereden voor de tour, omdat Lianne helemaal op was, doen we de tour morgenochtend om half 9, er is ons gevraagd om ons om kwart over 8 te melden en te betalen.
S`middags hebben we lekker afgekoeld in het zwembad bij het hotel, en zijn we s`avonds (weer) bij Dennies gaan eten.Voor het eerst een voorgerecht te nemen Lianne had Nanchos en Danny chickenwings, wel allebei de half size, maar dit was al zoveel dar het hoofdgerecht een hele kunst was om het om te krijgen.Danny ishet gelukt Lianne helaas niet.
Na het eten niet veel meer gedaan, vooral opladen voor de komende dagen.

Avonds heeft Danny nog foto's gemaakt van de zonsondergang. Morgen op naar bryce canyon

Groetjes Lianne en Danny

ps @ edwin en marja, super lief en bedankt voor de extra fotoruimte:)

Dag 7 Grand Canon- Page

Wat kan een nacht soms lang duren. Onze kamer was nogal licht en veel herrie van ijsmachine op de gang en we ontdekte ook dat als je naar de wc bent geweest het 30 min duurde voor de wc weer stil was. Het klonk ongeveer alsof de buurman het bad aan het leegkrabben was. We wilde eerst de zonsopgang zien maar toen we uit het raam keken om half 5 was het zo bewolkt dat we toch nog even 2 uurtjes hebben 'geslapen'. Danny met een shirt om zijn hoofd tegen het licht. Toen we vanochtend gingen uitchecken en dat vertelde keek de man alsof we het hadden verteld dat zijn moeder was doodgegaan. Danny dacht dat als we doorgingen hij elk moment in huilen kon uitbarsten. ( ohja hij deed er niks mee verder )

Ontbijt bij de mac gehaald want er was verder niks in de buurt. Dit opgegeten bij de grand canyon. Nog 1 vieuwpoint aangedaan en daarna doorgereden naar Page waar we om half 11 de antilope canyon hadden geboekt.

Gelukkig hoefte we niet in een open bus mee maar een kleine auto met heeeelee grote wielen. De tour was erg mooi maar heel druk. Gelukkig kregen we genoeg tijd om foto's te maken. Helaas was tegen het eind Lianne der batterij(van der fototoestel)op maar we hadden genoeg foto's.

Daarna naar het paria ranger station om de permits voor morgen op te halen. Morgen gaan we namelijk de wave lopen. De ranger was erg aardig en legte veel uit. Haar voornaamste advies was vroeg lopen en heel veel water. Morgen wordt het best warm ( 100 f = 37g ) en de laatste dagen zijn er vaak mensen in problemen gekomen door uitdroging. Morgen zullen we dan ook al om half6 gaan lopen dus heel vroeg op.

Daarna zijn we naar Horseshoeblend gegaan, toen we aankwamen en begonnen met lopen kwamen we 2 meiden tegen die ook met de tour meewaren, zij vertelde ons dat het boven was afgesloten omdat er een dodelijk ongeluk was gebeurt. Erg balen voor ons, dus zijn we maar boodschappen wezen doen bij de wallmarkt. In de hotelkamer stond een magnetron dus hebben we lekker in de hotelkamer wezen eten.

Tot morgen!!!!

Dag 6 Sedona- Grand Canyon

Vannacht aardig tot goed geslapen. We werden wakker van de regen wat helaas nog steeds deed. Het ontbijt was gratis, simpel en goed. Daarna op pad naar de Grand Canyon. We zijn eerst een stuk binnendoor gegaan wat erg mooi was. Daarna stuk snelweg en vervolgens weer een (bijna) oneindige weg.

Bij de toegangspoorten van de Grand Canyon was het druk net als op de parkeerplaatsen. We hadden geluk en konden vrij snel een plekje vinden. Het was toch nog even een stukje wandelen maar wat je dan ziet is eigelijk niet te beschrijven. Erg mooi en 100 foto's zeggen eigelijk helemaal niks hoe mooi dit is. Danny heeft uiteraard lopen stunten maar hij is nog heel en leeft nog.

Om 4 uur hadden we de helikoptertour maar we konden al eerder mee. Ook dat was het helemaal!!!!!! Kortom we kunnen iedereen dit aanraden.

Daarna lekker bij de grote gele m gegeten. En nu gaan we zo een poging doen om te zwemmen. Helaas is het zwaar bewolkt hier dus een zonsondergang zit er niet in. Het is wachten op de eerste buien.

Morgen naar Page

groetjes Danny en Lianne

Dag 5 Palm Springs- Joshua tree - Sedona

Zoals gewoonlijk om 4uur vannacht wakker. Het was bloedheet dus nadat we toch maar even de airco hadden aangezet nog even kunnen slapen tot de wekker om half 7 ging. Voor het eerst zat er ontbijt bij en dit was prima te doen. lekker fruit, broodjes en wafels.

Daarna op pad, onze eerste stop was joshua tree np. Daar eerst het visitorcentrum bezocht, de ranger gaf ons informatie en gelijk een paspoort gekocht waar je bij elk nationaal park een stempel kan krijgen.

We hebben 1 hike gemaakt en super veel beesjes gezien na 1 uur gelopen te hebben weer wat rondgereden enlekker gepicknickt kortom een prima ochtend. Daarna de lange reis ervaard naar Sedona, ruim 5,5 uur in de auto. Avonds bij Denny's gegeten en nu zitten we dit te schrijven in een vrij luxe hotel. Helaas regent het al een tijdje dus zullen we lekker binnen blijven.

Morgen op naar de Grand Canyon!!

Dag 4 Los angeles - Palm Springs

Los angeles -25 graden, Palm Springs 42 graden!!!

Zo vandaag begonnen aan de rondreis. Bepakt en bezakt opweg naar Palm Springs gelukkig maar 2 uurtjes rijden dus Danny had een makkie vandaag. Het weer veranderde in rap tempo net als de temperatuur. Met zo'n 17 graden verschil stappen we uit in het bloedhete Palm Springs. Inchecken ging makkelijk en al snel zaten we weer in de auto om naar een outletcentrum te gaan, tja wat doe je anders met 42 graden.

Gekocht bij lacoste, nike, puma en een vagesurfwinkel. Bijna in elke winkel waren wel bruine kleding voor lianne dus een ware droom. Op een bruine bikini naalles laten liggen.

Avonds in de hotelkamer gegeten want er stond een magnetron en om nou elke avond uiteten te gaan willen we ook niet. Het werd dus beef met spagetti.

Daarna wilde we graag een frisse duik nemen in het zwembad want afkoelen doet het hier niet. Helaaaaaassss was het water net zo warm als onze lichaamstemperatuur en was het gewoon niet lekker. Een ding scheelde je hoefte er niet 'doorheen'

Nou dat waren onze avonturen weer, morgen hele dag aan het rijden op naar Sedona