liannedanny.reismee.nl

Dag 3 Los angeles/Hollywood

Los angeles, zonnig 30,5 graad

Dit keer alleen even om 4 uur vannacht wakker en daarna kunnen doorslapen tot half 7. Danny wilde gisteravond al douchen maar kreeg alleen de kraan van het bad werkend, vanochtend kwam de monteur en die deed heel simpel 1 knopje omhoog en de douche werkte opeens....

Na het ontbijt weer broodje pindakaas en pasta ( en jawel de pasta is van fred en eddy dus die is meenomen haha ) gingen we op pad naar hollywood. Allereerst stonden de letters op het programma. Lianne had gelezen waar je ze het beste kon zien dus wij daar heen, maar helaas geen letters. Op naar de walk of fame. Bij de eerste beste parkeerplaats neerzet wat dus een grootte fout was. Het was 10$ maar wel nog 20 minuten lopen. Goed we oefenen maar alvast voor de wave.

Hoe dichterbij we kwamen hoe drukker het werd en je kon over de hoofden lopen. Ook bij de ster van micheal jackson was het erg druk. Danny wilde graag een tour doen dus even later zaten we met koptelefoon en camera om ons nek in een open bus opweg naar de huizen van beroemdheden. We hebben veel mooie huizen gezien de een nog mooier dan de ander. In Beverly Hills begint de huizen prijs bij 5 miljoen dollar en in Bel-air zelfs bij 50!miljoen dollar, helaas zagen we geen leuk huisje voor ons dus blijven wemaar in Oudewater wonen.Gelukkig kwam de auto ook nog op een vieuwpoint naar het hollywood sign dus die hebben we gelukkig ook!!

Er zaten kaarten bij voor madame tussauds dus ook daar hebben we snel een rondje gelopen. Daarna opweg naar de favoriet van Lianne, de queen mary. Dit gigantische schip ligt bij long beach. Om daar te komen helaas door de half LA. De wegen zijn hier overvol terwijl de meeste snelwegen al 8 banen elke kant hebben. Ook zijn de wegen hier erg triest, zelfs in Belgie zijn de wegen nog beter.

De Queen mary lag er mooi bij maar we zijn niet binnengeweest. Wel nog even in downtown long beach geweest en daar even rondgelopen, ijsje gegeten en uiteindelijk ook gegeten.

Nou dat was onze dag alweer!!

Dag 2 Los angeles

Los angeles - Zonnig 29 graden

Vannacht om 01.00 klaar wakker nadat Danny even had gecomputerd konden we gelukkig nog tot 06.00 slapen. De dag begonnen met een broodje pindakaas en chocopasta. Vandaag stonden de universal studio's op het programma. De tomtom bracht ons netjes voor deur en zo waren we dus lekker op tijd.

We begonnen met de studiotour, hier staat vaak de langste wachtrij. De studiotour brengt je met een treintje langs de studio's en hier word dan een kleine minishow gegeven. Van een aardbeving tot een vloedgolf, van een vliegtuigramp tot jaws. Ook de rest van het park is erg gaaf. Nergens stonden lange wachtrijen en als je al moest wachten stonden er overal tv's en ventilatoren met nevel.

Nadat we alles hadden gezien en gedaan zijn we doorgereden naar de mulholanddrive, hier staan de duren huizen van la. Helaas weinig gezien door de hoge hekken en lange opritten, wel was het een mooie route.

Rond 6 uur gegeten naast het hotel. Weinig mensen maar wel erg lekker eten en voor weinig geld. Nu is het rond 8uur en gaan we lekker uitrusten

Danny en Lianne

Dag 1 Amsterdam-Los Angeles

Hier zijn we dan met ons eerste berichtje, uiteraard even kort want we zijn erg moe. In Nederland is het nu 5 uur in de morgen. Hier pas 8 uur avonds.

De vlucht is goed verlopen, we een lange rit maar die werd vermaakt met films,muziek en games. Ook het eten wat werd uitgedeeld viel goed ten smaak.

Morgen zullen we de universal studios gaan bezoeken.

Groetjes Danny en Lianne

Ons reisschema

18-07-2010: Amsterdam-Los Angeles

Heenreis. Vertrek om 10.40 en komen 12.40 Amerikaanse tijd aan. We vliegen met klm. Verder niks gepland aangezien we dan een zware reis hebben gehad.

19-07-2010 Los Angeles

Naar de universal studio's.

20-07-2010 Los Angeles -

Vandaag naar hollywood en de walk of fame. Ook zullen we waarschijnlijk langs wat huizen gaan.

21-07-2010 Los Angeles - Palm Springs

Vandaagnaar Palm springs. Evt wat outletshops bezoeken.

22-07-2010 Palm Springs - Joshua tree np - Sedona

23-07-2010 Sedona - Grand Canyon

Naar de grand canyon, waarschijnlijk zullen we daar wat vieuw points aandoen. 'S Middags hebben we een helicopter vlucht bij papillon tours

24-07-2010 Grand Canyon - Page

Vroeg op om de zonsopgang te zien. Daarna doorrijden naar Page. Om 10.30 zullen we daar de antilope canyon ingaan met een fototour. Vervolgens zullen we de glen dam kijken en horseshoe blend.

25-07-2010 Page

Vandaag gaan de Wave!!! We zijn super blij dat we hier kaarten voor hebben. We zullen vroeg deze hike gaan maken aangezien het dan nog niet heel heet is. En hopen rond het middaguur terug te zijn om te rusten.

26-07-2010 Page - Bryce Canyon

Op naar Bryce canyon. We zullen dan alle vieuwpoints aandoen.

27-07-2010 Bryce Canyon

We zullen een aantal hikes gaan doen bij bryce canyon

28-07-2010 Bryce Canyon - Zion np.

Op naar zion np! We overnachten in st. george

29-07-2010 Zion - Valley of fire state park - las vegas

30-07-2010 Las Vegas

31-07-2010 Las Vegas - Death Valley.

01-08-2010 Death Valley - Mono Lake - Bodie - Oakhurst

Dit is een lange dag, en zullen de hele dag onderweg zijn. Bodie is een gosttown en ligt net als mono lake op de route.

02-08-2010 Yosemite np

De watervallen van yosemite staan op het programma vandaag. We hopen dat er nog water afkomt en niet alles al is opgelost.

03-08-2010 Yosemite - San Fransisco

Eerst opweg naar de mariapose om de grote bomen te gaan bekijken daarna rustig doorrijden naar san fransisco

04-08-2010 San Fransisco

Vandaag leveren we de auto weer in en zullen we het zonder moeten doen.

05-08-2010San Fransisco

We zullen deze dag gebruiken om san fransisco te verkennen en avonds hebben de we nachttour van alcatrez geboekt.

06-08-2010 San Fransisco -Parijs -Amsterdam

Helaas vliegen we vandaag alweer terug, we komen dan officeel op 07.08.10 weer terug